به نام خدا :.

مطلب شماره : 67

خلاصه جلسه 5 کلبه کرامت .

   پیش نویس :  در این جلسه ابتدا به مفهوم طرح استراتژیک پرداخته و سپس طرح استراتژیک غرب را از فلسفه ، امانیسم ، دموکراسی ، جامعه ی مدنی تا سبک زندگی و غایت نگری غربی که آینده است به طور دقیق بررسی میشود .

   در ادامه به طرح استراتژیک دینی و مابازای هر کدا از مفاهیم غربی یک مفهوم دینی معرفی میشود . بجای فلسفه ، حکمت و به جای امانیسم ، تئویسم و خدا محوری(عبد خدا) ، بجای دموکراسی ، مردم سالاری دینی و بجای جامعه ی مدنی ، جامعه ی هجری و بجای سبک زندگی آمریکایی ، سبک زندگی محمدی (ص) که هر کدام را توضیحات مفصلی همراه است . استاد عزیز غایت طرح استراتژیک اسلامی را عقبا نگری معرفی میکنند و مدرنیسم را دنیا نگر .

   در پایان به مفهوم والای حیاء پرداخته و تلاش غرب و فمنیسم برای حیا کشی زنان و دختران ایرانی اشاره میشود .

   برای دانلود این جلسه به صورت تصویری سایت زهرا مدیا معرفی میشود . لینک این جلسه در سایت زهرا مدیا .

 آیات و روایات و احادیث ذکر در این جلسه :

  • (( ... إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظیم‏ (سوره 31لقمان آیه13) ))
  • ((  وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَة ... (سوره31لقمان آیه 12) ))
  • ((فَقَدْ آتَیْنا آلَ إِبْراهیمَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَة ... (سوره4النساء آیه 54) ))
  • ((وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا ... ( سوره8الأنفال آیه74 ) ))
  • (( اوصِیکُما ... بتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ امْرِکُم‏ (نهج‏البلاغه، ن 47، ص 977 ) ))
  • (( ... وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقین‏ ( سوره الاعراف آیه128 و سوره القصص آیه83 ) ))
  • (( ... جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقا ( سوره الإسراء آیه 81) ))

 

_ مبانی طرح ریزی استراتژیک – انطباق مباحث فلسفی و مباحث استراتژیک .

_ تلاش چند جلسه برای پر کردن شکاف بین مبانی تئوریک و حوضه های اجرایی و نظری .

_ ایران جزء معدود کشور هایی که فلسفه رقم زده اند . حالا نوعی فلسفه چون ما بیشتر به حکمت مینگریم.

_ دانش فلسفه حتی در مرحله ی دکترا  ، فلسفه آن رشته وجود ندارد یا کم است . شکاف عظیمی است .

_ مسئله ی زندگی کانون همه منابع قدرت است.

_ ما به صورت تطبیقی دو مدل اندیشه ی مدرن و مدل دینی شیعه را بررسی کنیم .

_ یک بار برای همیشه خلاء در نظام فکری در مورد فلسفه و دانش اجرایی را جمع میکنیم .

 

 -------------

 

_ خود غربی ها در متون طرح ریزی استراتژیکشون نوشته اند : " طراحی استراتژیک اساس تمدن سازیه ، هر کس میخواد تمدن بسازه باید طراحی استراتژیک بدونه " .

_ طرح ریزی استراتژیک یک معنا داره : اتوپیا گرایی . یعنی مدینه ی فاضله گرایی .

_ چرا در رشته های علمی ذکر شده که دوران اتوپیا گرایی به سر آمده ولی در اول اصول طراحی استراتژیک گفته میشود اساس تمدن سازی است .

_ اتوپیا به فارسی : آرمان شهر ، ناکجا آباد ، یا به طور کلیدی در عربی : مدینه ی فاضله یاد میشود .

_شکل گیری اتوپیا :  اتوپیا اول در ذهن یک نفر یا گروهی از نخبگان بوجود میاید ، این تفکر ساخته پرداخته میشود و بعد آهاد جامعه در یک حرکت تکوینی و تکاملی بهش میرسند .

_ نجات بشریت از زندگی امروز کفر الحاد و جنگ قطعا به طرح استراتژیک نیاز داره . تمدن امروز بشری مریض است . همه هم در همه ی مذاهب منتظر ظهور یک منجی هستند تا آینده ی روشن را برای آنها بیاورد . اتوپیا گرایی ذهنیت به آرمان شهر است .

_  اشاره به بازدید مسولان بلند پایه با رهبری و گلایه رهبری به انجام نشدن اصل 44 و صحبت های استاد در باره نا توانی مدیران در  اجرای قانون زیبا .

_ چرا این چیز های زیبا پیاده نمیشه ؟ یک دلیل هست اندیشه ی تبدیل مفاهیم به برنامه و جاری و ساری کردن اونها وجود نداره . پیچیدگی علوم استراتژیک هم همین جاست.

_ بقیه علوم رو راحت میشه خوند و به نتیجه شون رسید چون علم بقاء نیست . کسی که بر جهان حکومت میکنه نه به خاطر قدرت های دیگر بلکه به خاطر موفقیت های استراتژیکش هست از زاویه نظام طرح ریزی استراتژیک .

_ به عنوان استراتژیست اول باید مدینه ی فاضله رو در ذهنتون بسازید . نسبت به جایی که در اون کار صورت میگیره .

_15:06 اول اون وضع مطلوب باید توی ذهن شما باشه سپس این وضع موجود که نا مناسبه و در گام سوم حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب . کاملا ریاضی

_ پس هر وقت از طرح ریزی استراتژیک یاد میکنیم باید بدانیم که از آرمان شهر یا اتوپیا گرایی مدنظرمون هست .

_ آیا حرف غربی ها رو بپذیریم که دوران اتوپیا گرایی یا مدینه ی فاضله گرایی وجود ندارد . خیر خودشون مال خودشون رو ساختن حالا به بقیه میگن دوران این حرفها به پایان رسیده . یادمون باشه ما در ایران زندگی میکنیم ما غربی نیستیم اونها مدلشون تمام شده .

16:09

 

_ اساس طرح استراتژیک غرب فلسفه است ./* پلت */

جلسه 5 کلبه کرامت پلت

_ 16:30 خروجی فلسفه : تفکر فلسفی ماهیتا آنچه که از دلش بیرون میاد مفهومیست به نام بشر گرایی (امانیسم) . اشکال از فلسفه نیست که ازش امانیسم بیرون میاد اشکال و ایراد و عیب از خود امانیسم هست ، بشری که خودش رو مبنا قرار میده و همه چیز رو در خودش حل میکنه حتی خدا رو حتی خالق خودش رو .

17:00_ مشکل ما با بشر گرایی : مسئله ی ما عدالته . عدالت یعنی هرچی سر جای خودش ، و هرچی سر جای خودش یعنی خدا سر جای خودش و انسان هم به عنوان مخلوق تابعی از خدا .

_ تحقق عدالت لزوما به این معناست که امانیسم عین کفره ، امانیسم کفر مطلقه بشر گرایی چیزی نیست جز شرک .

17:35 _ در قرآن : لقمان می فرماید : (( ... إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظیم‏ (سوره 31لقمان آیه13) )) . نقطه مقابل عظیم ترین ظلم میشه عظیم ترین عدل که میشه اینکه ما امانیست نباشیم(عبد خدا باشیم).

18:00_ فلسفه به طور طبیعی به بشر گرایی میرسد . چون یک حد میزنه فلسفه که هر آنچه که با ذهنش میتونه دریابه ... ( قابل قبوله ) این هیچی نیست جز اینکه "من" محورم . من می اندیشم پس هستم جمله ی دکارت.بود و نبود انسان "بودن یا نبودن مسئله اینست" جمله ی شکسپیر.

18:50 _ توضیح دموکراسی : یعنی توده ی مردمی که هر کدام یک "من" هستند رای میدهند هر کدا حب و بغض های خود را دارند و هرکدام امانیست اند.

_ اگو دموکراسی : خود من و تودهی مردم سالاری ، لذا از فلسفه امانیسم بیرون میاد و از امانیسم اگو دکوکراسی بیرون میاد .

20:00 اگو دموکراسی منتج میشه به جامعه ی مدنی . جامعه ی مدنی نظم مکانیکی دارد . انضباطی با سازه های ذهنی .

21:00_نظم نیست انظباطه : خودشجوش نیست تحمیلی ست .

خروجی جامعه ی مدنی می شود سبک و شیوه زندگی آمریکایی.

_ این سیر نگاهش به افق فلسفه است . در فلسفه پرسپکتیوگراها( از افلاطون تا نیچه ) آینده مطرحه و در امانیسم آینده مطرحه و در دموکراسی آینده مطرحه و در جامعه ی مدنی و نظم مکانیکی جامعه آینده مطرحه و در سبک زندگی دغدغه آینده است Future.

_ 22:00 مثال و توضیح مفهوم آینده در غرب : مثل اینست که یک زمین خالی داریم طراحان میایند و طرح خود را ارائه میدهند آخر طرح شاگرد سقراط افلاطون پذیرفته شد . حالا طبق اون طرح همه چیز رو باید بسازند . طرح های استراتژیک معماری بنایی دارند. حتی مدیریت سکنه ی آینده که در آن خانه طراحی شده زندگی میکنند با شماست.

_ 25:00طرح افلاطن : جمهور : کتاب جمهور افلاطون تغریبا تمام کتاب های استراتژیک غرب ابتداشون دارند که اولین طرح استراتژیک غرب کتاب جمهور افلاطون هست . دوهزار سی صد سال بعد توسط توماس جفرسون اون طرح افتتاح شد قیچی زده شد . افلاطون توی یونان حرفش رو زده بود بعد تمدن غرب رفت به رم از رم رفت به فرانسه و آلمان از اونجا به انگلیس بعد رفتن آمریکا پوست سر سورخ پوستا رو کندن بعد توی آمریکا افتتاح شد . 1803 میلادی حدودا 204 سال پیش (تاریخ سخنرانی را درنظر بگیرید 2007 ) .

_ 27:00 همون زمان هگل گفت ساخت این ساختمان طرح استراتژیک غرب تمام شده حالا باید برای ساکنینش طرح تهیه کنیم . کلمه ای رو مطرح کرد به نام جامعه ی مدنی . قبل از اون این کلمه لازم نبود چون هنوز ساخت طرح تمام نشده بود .

_ فرق هست بین کسی که در غرب زندگی میکنه با کسی که توی آفریقا زندگی میکنه ساختمان تمدنی غرب ساخته شده تمام شده ولی آفریقایی توی زمین خالی .

_29:30 این فضا یک رقیب جدی بیشتر نداره اون هم تشیع هست . نه هر اسلام فقط شیعه . همه ادیان و مذاهب دیگر به بن بست رسیده اند و طرح استراتژیک برای جامعه ی خود ندارند .

_ 30:00 فقط اندیشه شیعه برای طرح استراتژیک غرب طرح قرینه دارد .

_ شیعه ما بازای فلسفه مفهومی داره به نام حکمت . کاملا مجزای از چیزیست که اونها فیلوسوفیا میخواندد : دوست داری دانش .

_ 30:40 خروجی حکمت : از ذات حکمت پارادایم(چارچوب تصوری) خدا گرایی یا تئو یسم بیرون میاد . هر کس اهل حکمت بود حتما خدا گراست . چون در قرآن هست به هرکی دلمون بخواد حکمت اعتا میکنیم . به لقمان حکمت دادیم ((  وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَة ... (سوره31لقمان آیه 12) )) . به ابراهیم  حکمت دادیم  ((فَقَدْ آتَیْنا آلَ إِبْراهیمَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَة ... (سوره4النساء آیه 54) )) . اما در فلسفه کسی مثل دکارت میگه بدون اینکه خدایی باشه من خودم . می اندیشم پس هستم .

_ 31:30 ذاتی فلسفه است امانیسم . و ذاتی حکمت است تئویسم .

_ مردم سالاری دینی از وادی خداگرایی از حکمت بیرون میاید . مردمی که برخود حکومت میکنند و تحت نظر پروردگارند . در حدود و احکام خداوندی .

_ 32:40 انسان غربی خودش رو محور تلقی میکنه و از خودش نمیخواد به جایی برسه پس مدنیت رو رقم می زنه که در حال سکون است ولی انسان دین مدار خداوند رو محور قرار میدهد و میخواهد از خودش به خدا برسه پس هاجر یا مهاجر است و جامعه ی هجری رو رقم میزنه .

_33:30 لذا انسان مومن جامعه ای که طراحی میکنه جامعه ی هجری ست . این ذاتی دینه . ((وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا ... ( سوره8الأنفال آیه74 ) )). ایمان میارند و هجرت میکنند نه ایمان میارن متمدن میشن میمونن . آدم مومن که نمی مونه .

_ 34:00  نظم در جامعه ی هجری : نظم جامعه ی هجری یک نظم فطری و درون جوشه نظم مکانیکی نیست از بیرون اعمال نمیشود . دیسیبلین نظم خارجی نیست . Order هست نظم درونی هست (( اوصِیکُما ... بتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ امْرِکُم‏ (نهج‏البلاغه، ن 47، ص 977 ) )) .

_ 34:44 خروجی جامعه ی هجری : حیات طیبه است .  ماهیت حیات طیبه ریشه در حیا دارد آن کس که حیا ندارد حیات ندارد و هر آنکس که حیا دارد همه چیز دارد .

_ مکانیسم غربی به طور ذاتی حیا زداییه . امکان نداره فلسفه به حیا منتج بشه .

_ 36:00 اگر یک کلمه بخواهیم بگوییم که طرح استراتژیک غرب چه چیز ندارد ؟ نظام طرح ریزی غرب به حیا منتج نمی شه .

_ 36:50 در مقابل آمریکن وی لایف استایل ما داریم محمدین لایف استایل . اسوه الحسنه .

_ الگوی ما حضرت پیامبر (ص) هستند .

_ 37:40 این نظام (قرآنی) خروجیش آینده Future نیست . اینجا مشخصا مفهوم عاقبت نگریست .

_ 39:00 فرهنگ غربی دنیویت رو رقم می زنه و هر آنچه مربوط به عقبا در آن جایی نداره .

_ حکمت بر عکسه : دنیا رو برای عقبا میخواد . نگاه آخرت اندیشه . (( ... وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقین‏ ( سوره الاعراف آیه128 و سوره القصص آیه83 ) )).

_ طرح دینی ما 1400 ساله چون تا خاتم طرح ها و نقشه کش ها اومدن با حضرت محمد ص شد ختم.  حالا مهندسینی باید بسازنش که مهندسین ائمه بودن که متاسفانه ...

_ برای آنده جهان فقط شیعه حرف دارد .

_ 43:00 در بین این دو فرهنگ مثل توده های ابر ، رعد و برق بزرگی بر پا میشود امنیت در بین این دو فرهنگ باید حفظ شود .

_45:00 اونها اول فلاسفه شون طرح ریزی کردن حالا بعدش استراتژیست هاشون حفظش میکنند .

_ ما همه پیامبران مون که حکیم بودن طرح شون رو دادن حالا فقها باید اون رو ایجاد کنند و حفظش کنند .

_ طرح ریزی فقهی باید شود . فقه کامل مثلا بتواند بجای بانک یه چیز دیگه بیاره . فقه سطح استراتژیک .

_ ما تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) در انقلابیم و باید بتوانیم طرح ریزی فقهی کنیم .

49:00

 

_ اتو پیای غرب کامل شده . غرب چیزی بیشتر از همینی که هست ، نیست .

50:00 قمار و مشروب و بعد حیوانی در رفتار جنسی . غرب زمانی تمام شد که اصالت لذت راه افتاد .

_ ما اول باید نفی کنیم آنچه باطل است و اثبات کنیم آنچه حق است ( لا اله الا الله ) ( ... جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقا ( سوره الإسراء آیه 81) باید باطل رو بزداییم تا فضا برای حق و حقیقت پدید بیاد .

_ 51:00 اندیشه غرب مثل ساختمان کلنگی است که نمی توان روی این ساختمان یکی دیگه ساخ باید خرابش کرد تا بجاش یکی بهتر بسازیم . ( امام خمینی : التغاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است)

_ 52:00 ما چیز های زیبا و خوبی در اندیشه اسلامی داریم : آنچه خود داشت نباید ز بیگانه تمنا کرد . باید خودمون رو باور کنیم .

_ اشاره به خبر ساعت 14 تلوزیون روز گذشته : تجاوز پنج نفری سربازان آمریکایی به دختر14 ساله جلوی چشم خانواده اش در جنوب بغداد .  نقد شدید کلیت غرب .

_ نقد فمنیست ها که هیچ حرف جدیدی ندارند

_54:30 اشاره به کتاب روان پزشکی کاپلان و سادوک ( دوجلدی) تحقیق 1992 : میگه 100درصد مردان آمریکایی بعد از ازدواج روابط آزاد جنسی دارن .  60درصد زنان غربی بعد از ازدواج آزادی جنسی دارن .

_ 57:00 زنان ایرانی رو در خارج دارن جلوه میدن تا حیاء رو از بین ببرن . فمنیسم یعنی ساختار حیاء کشی .

_59:00 باید باطل رو با تمام حیبتش رسوا کنیم .