وبلاگ سجاد SECAD.ir

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پنجشنبه ۲۹ مرداد
خلاقیت یک کشاورز در حوضه اینترنت پر سرعت

خلاقیت یک کشاورز در حوضه اینترنت پر سرعت

بسم الله الرحمن الرحیم

284

به نقل از مجله سخت افزار

Richard Guy ، کشاورزی 60 ساله است که در منطقه دور افتاده ای در دشت های   Salisbury   جنوب انگلستان زندگی می کند. او سابقا در دهه 1980 میلادی در صنعت IT مشغول به کار بوده است و اکنون دوران بازنشستگی خود را به کشاورزی می گذراند.با اینکه او در این منطقه به نسبت دور از تکنولوژی زندگی می کند ، اما به کل رابطه خود با دنیای مجازی را قطع نکرده است و همچنان به اینترنت دسترسی دارد. اما سرعت ارتباط سرویس ADSL او برایش رضایت بخش نبوده و کار های او را دچار مشکل می کرده است. اما سرانجام بعد از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرعت 1 مگابیت بر ثانیه ای اینترنت خانگی اش ، که به عقیده او دیگر برای دنیای امروز بسیار کند و آهسته است ، راه حلی برای مشکل خود پیدا کرد. او بعد از مدتی متوجه سیگنال 4G اینترنت تلفن همراه خود شد و به این فکر افتاد که شاید بتواند بجای استفاده از ADSL کم سرعت خود ، از اینترنت نسل چهارم موبایل استفاده کند که به مراتب از این تکنولوژی قدیمی پر سرعت تر است. اما مشکل اینجا بود که در خانه روستایی او سیگنال تلفن همراه قدرت کافی را نداشت و نزدیک ترین نقطه با سیگنال مناسب، فاصله زیادی تا خانه او داشت، اما او برای این مشکل نیز راه حلی پیدا کرد.

او بهترین نقطه برای دریافت سیگنال 4G در منطقه خود را پیدا کرد که با خانه او نسبتا فاصله زیادی داشت و سپس سیستم جالبی را برای انتقال این سیگنال به خانه خود طراحی کرد. او تقریبا با کمترین هزینه برای خود یک دکل مخابراتی کوچک درست کرد. همانطور که در تصویر پیداست ، دکل چوبی او از سه بخش مهم تشکیل شده است. در بالای آن یک باتری 12 ولتی قرار دارد که برق سیستم را تامین می کند، در قسمت پایین دو صفحه خورشیدی کوچک قرار دارند که وظیفه شارژ کردن باتری را بر عهده دارند و در قسمت انتهایی نیز آنتن اصلی قرار دارد که یک مودم معمولی 4G است که با باتری 12 ولتی کار میکند. برای محافظت از باتری و مودم نیز ایده ای جالب و در عین حال کم هزینه به کار برده شده است. برای این منظور ، این دو قطعه در جعبه ابزار های ضد آب قرار گرفته اند تا بخوبی از باد و باران در امان باشند. مرحله آخر ، انتقال سیگنال دریافتی به خانه اوست که از قضا فاصله زیادی با این آنتن دارند اما ریچارد فکر اینجایش را نیز کرده است. او آداپتوری را در کنار مودم قرار داده است که سیگنال دریافتی را به طول موج های قابل عبور از فیبر های نوری تبدیل می کند. با این روش ، او سیگنال اینترنت را با استفاده از کابل های ارزان قیمت فیبر نوری تا خانه خود منتقل کرده و از اینترنت پر سرعت 4G به خوبی در خانه خود استفاده می کند.

اکنون او بجای سرعت حلزونی قبلی ، چیزی بین 45 تا 69 مگابیت بر ثانیه سرعت دریافت می کند و به عقیده خودش این سرعت از پس همه نیازهایش بخوبی بر خواهد آمد. جالب است بدانید که میانگین سرعت اینترنت در کشور انگلستان 25 مگابیت بر ثانیه است و ریچارد موفق شده است که در منطقه ای دور افتاده به چنین سرعتی دسترسی داشته باشد. او در این باره می گوید ، هیچ کس از یک مرد 60 ساله انتظار نداشت که دست به چنین کاری بزند و فکر نمی کردند که او بتواند موفق شود و وقتی دیدند که سیستم او بخوبی کار میکند واقعا شگفت زده شدند. پس از این موفقیت، ریچارد و همسرش یک شرکت کوچک بنام Agri-Broadband را تاسیس کردند که وظیفه تامین اینترنت پر سرعت برای خانه های روستایی را بر عهده دارد.

۱۳۹۴/مرداد/۲۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سه شنبه ۲۰ مرداد
دانلود نرم افزار Brackets ویرایشگر فایل های HTML CPP JavaScript

دانلود نرم افزار Brackets ویرایشگر فایل های HTML CPP JavaScript

بسم الله الرحمن الرحیم

281

برخی از ویژگی های خوب این ویرایشگر  :

رایگان است ! بله این یک قابلیت خوب است که در هر ویرایشگر قدرتمندی پیدا نمی شود و از همه قابلیت های نرم افزار به طور رایگان استفاده نمایید.

از زبان های فارسی و راست چین پشتیبانی می کنند ( بر عکس نرم افزار Sublime Text که البته انتخاب بسیار قدرتمنند و محبوب است )

کاملا می توانید منو های این نرم افزار را به زبان خود تغییر دهید !

ارائه نسخه نرم افزار برای سیستم عامل های مختلف (لینوکس ۳۲ و ۶۴ ، ویندوز ، مکینتاش )

Live HTML Development =این قابلیت تغییرات کد نویسی شما را به صورت آنلاین و بلافاصله و بدون ذخیره یا بارگذاری مجدد مرورگر مشاهده نمایید.

نوشته شده توسط زبان جاوا اسکریپت

دارای قابلیت Code Hints :این قابلیت برای افراد مبتدی و تازه کار بسیار مفید است و با این کار توضیحاتی کوتاه راجب به زبان های Html، Css و JS به شما ارائه می دهد که اگر قانع کننده نبود به سایت دیگری ارجاع داده می شوید تا توضیحات کامل تری برای کد ها مشاهده نمایید.

همه همین امکانات بخشی از قدرت ویرایشگر brackets است و علاوه بر این افزونه هایی بسیار وجود دارد که می توانید نصب کنید و ویرایشگر را قدرتمند تر از همیشه کنید تقریبا تمامی افزونه هایی که برای طراحی وب سایت نیاز دارید را می توانید به راحتی نصب و استفاده کنید.

دریافت نرم افزار حجم: 38.3 مگابایت

توصیه شده توسط james wiliamson مدرس فیلم Laynda HTML essentional 2014.

آموزش استفاده از Brackets از مجموعه فیلم های TutsPlus Introduction to Brackets hc از سایت پی سی دانلود .

۱۳۹۴/مرداد/۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جمعه ۱۶ مرداد
انتقاد جدید حسن عباسی به توافق هسته ای (( دو غلط از چهار کلمه ی ترجمه ))

انتقاد جدید حسن عباسی به توافق هسته ای (( دو غلط از چهار کلمه ی ترجمه ))

 ۲غلط املایی فاحش در ترجمه ۴کلمه‌ای وزارت خارجه/ اجازه نداریم در حد یک بازی کامپیوتری شبیه سازی هسته‌ای داشته باشیم!

حسن عباسی گفت: در یک جمله چهار کلمه‌ای وزارت خارجه ما دو غلط وجود دارد پس گویا کل متن ترجمه شده به اصطلاح «برجام» را باید ارجاع دهند به متن اصلی. یادتان باشد که طبق ترجمه صحیح معنی برجام «طجماع» است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، حسن عباسی در جمع دانشجویان به تحلیل استراتژیک برجام پرداخت و در حوزه توافق وین و قطعنامه ۲۲۳۱ از سه زاویه که کم و بیش به آنها پرداخته شده و هر سه ناقص است اشاره کرد و گفت: زاویه فنی، زاویه حقوقی و اقتصادی ۳ زوایه‌ای است که در بحث برجام مطرح می‌شوند.


وی در خصوص توضیح زاویه فنی ضمن اشاره به این موضوع که ملاحظات فنی انرژی هسته‌ای، صنعت اتمی و جوانب آن باید توسط متخصصین حوزه فنی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: البته ابعاد تخصصی که در حیطه پرودنه هسته‌ای ایران هست همچنان مبهم است، کلید واژه‌ها تخصصی است و توده مردم به هیچ وجه اطلاع ندارند که چه خبراست! نخبگان انرژی اتمی هم در این زمینه دستشان کوتاه است و برآوردهایی که امروز در حوزه فنی ارائه می‌شود این است که هیچ اطلاع دقیقی از چند و چون ابعاد فنی، آنچه رخ داده شده و آنچه که در طول ۲۵ سال آینده آنگونه که در متن توافق نامه و قطعنامه ۲۲۳۱ نوشته شده قرار است اتفاق بیافتد در دست نیست.


کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: دوره ربع قرنی که انرژی هسته‌ای ایران آن را پذیرفته به تعبیر آقای مونیز وزیر انرژی دولت اوباما در مجلس آمریکا از آن اینگونه یاد کرد که ما به مدت ۲۵ سال مثل عقاب بر فراز ساختار صنعت هسته‌ای ایران هستیم و این واقعیتی است که در جای جای متن توافق نامه وین آمده و بارها کلمه ۲۵ سال تکرار شده است.


عباسی در خصوص زاویه فنی پرونده هسته‌ای خاطرنشان کرد: عملا در بخش فنی، کشور از وجود یک تحلیل گر صاحب نظر و کارشناس که فارغ از مباحث سیاسی بتواند چند و چون مساله را مشخص کند و به ما بگوید که در ۲۵ سال آینده یعنی در سال ۱۴۲۰ صنعت هسته‌ای در جهان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ و صنعت هسته ای مینیاتوریزه شده ایران در چه وضعیتی خواهد بود؟ محروم است. یعنی عملا عقب ماندگی یک ملت در حوزه تکنولوژی پایه و در حوزه ارزیابی هسته‌ای اینجا نمایان می‌شود که  در هفته‌های پیش مشخص شد. ظاهرا بعد از نخبگانی مثل احمدی روشن، رضایی نژاد، علی محمدی و شهریاری که شهید شدند ما دیگر کسانی را نداریم که در آن طراز علمی و فکری باشند تا ابعاد ریز و جزئیات را در این زمینه به ما بگویند. کسانی که به ما بگویند ۲۵ سال آینده جهان در چه سطح از پیشرفت قرار خواهد داشت؟ انرژی‌های فسیلی آن روز در چه وضعیتی هستند؟ و وضعیت ایران در آن زمان که بیش از صد میلیون جمعیت دارد و مصرف انرژی آن بالاتر رفته آیا یک انرژی کاملا مینیاتوریزه شده می‌تواند زمینه ساز حرکت ما باشد؟


وی افزود: امروز که مقامات جمهوری اسلامی در قید حیات هستند. هر دولتی چهار ساله و هشت ساله کنار می‌رود،اما کسی پاسخگو دولت قبل و کارها یش نیست چه برسد به ۲۵ سال آینده که ممکن است هیچ یک از این مسوولین در قید حیات نباشند و تاوان تعهدی که امروز دولت داده است را نسل بعد باید بپردازد.


عباسی ضمن تاکید بر این موضوع که ای کاش دانشجویان فیزیک هسته‌ای و علم مکانیک که ملاحظات فنی در این حوزه دارند یک حرکت و ارزیابی میدانی و فنی در این زمینه انجام دهند تصریح کرد: ما در هیچ رشته تخصصی در نظام دانشگاهیمان تحلیل‌گر تربیت نمی‌کنیم شما هیچ تحلیل گر سیاسی نمی‌شناسید که در سیاست بین الملل بتواند تحلیل دقیقی از سیاست و روابط بین الملل ارائه بدهد چون در دانشگاه علوم سیاسی ما روش تحلیل پدیده‌های سیاسی آموزش داده نمی‌شود. من به شما دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که در هر رشته‌ای که تحصیل می‌کنید کنار رشته تحصیلیتان روش تحلیل پدیده‌های حوزه خود را بدانید تا بتوانید پدیده‌ای را آنالیز و بررسی کنید.

 

به همین خاطر در بعد فنی چیزی دست مردم را نگرفته از یک طرف هم سازمان انرژی اتمی می آید و همه چیز را گل و بلبل نشان می دهد اما سوال من این است که طرف غربی ما فقط منتظر بود تا با ما سر میز مذاکره بنشیند تا شرایط گل و بلبلی صنعت هسته ای را برای مان فراهم کند پس چرا دوازده سال در پرونده هسته ای باید روی ایران فشار وارد کند و قطعنامه تصویب کند.

 

عباسی گفت: ما خودمان در سال 84 به سوخت بیست درصد رسیده بودیم صنعت بومی داشتیم و آمریکا به راحتی آمد دانشمند هسته ای ما را کف خیابان ترور کرد. ویروس استکسنت فرستاد و موجب شد تا سانتریفیوژها با دور بسیار شدید چرخیده یا ذوب شوند و ضربه شدیدی در آن حمله سایبری به صنعت هسته ای وارد شد، هوایپما آر کیو و پهپاد رژیم صهیونیستی برای جاسوسی به نطنز آمد اما سیستم دفاعی هوایی ایران باعث ناموفق بودن حمله نظامی آنها شد.

 

وی افزود: در چنین شرایطی ما به سوخت بیست درصد رسیدیم سانتریفیوژها را فعال کردیم و فردو را به نتایج مثبتی رساندیم حالا دوستان می گویند فردو که قرار نبوده است کاری بکنند پس دشمن مریض بود که دانشمند هسته ای ما را ترور کند الان کنسرسیوم باید تشکیل شود یعنی کمپانی ها و نهادهای بین المللی چینی ها و غیره باید بیایند نیروگاه اراک را برای ما بسازند چیزی که من ایرانی خودم ساخته بودم را داخلش بتن بریزند تا کس دیگری آن را برایم بسازد.

 

این تحلیلگر استراتژیک در ادامه صحبت هایش گفت: تیم هسته ای موظف است ابعاد توافق را با جزئیات روشن کند چیزی که سال 86 ایران به آن دست یافت امروز از دستش درآوردند در این صورت در سال 1420 شما چیزی نخواهید داشت. طرف غربی ما غنی سازی بیست درصد را به 3.6 درصد رساند این شد موفقیت؟ صراحتا به ما گفتند نمی توانیم در زمینه هسته ای حتی در حد یک بازی کامپیوتری کار شبیه سازی کنیم و این یعنی حتی دانشمند هسته ای ما در دانشگاه در حوزه تحقیق خود بر روی بحث انفجارهای هسته ای در حد شبیه سازی کامپیوتری هم نمی تواند کاری انجام دهد.

 

عباسی در ادامه خطاب به تحلیل گران بخش فنی حوزه هسته ای گفت: این انرژی هسته ای که الان دست ما است نداشتنش بهتر از داشتنش بود، حداقل در بحث امنیتی مثل الان در خطر نمی افتادیم اگر این توافق ریگی به کفشش نیست چرا دولت خفقان ایجاد کرده است چرا از وزارت ارشاد ابلاغ می کنند که هیچ کس حق ندارد در این زمینه حرف بزند و هر چه وب سایت و روزنامه منتقد است می کشانند دادگاه و هر کسی هم در این دولت سخنرانی می کند برایش پرونده تشکیل می دهند؟ چرا دولت واهمه دارد؟ چرا همه را به صلابه کشیده اند.

 

وی ادامه داد: پس مجبوریم شک کنیم حتما اتفاقی افتاده است. من به عنوان یک معلم استراتژی به شما می گویم بیست و پنج سال دیگر در بحث های آینده شناسی خیلی اتفاقات مهمی در خصوص تکنولوژی و صنعت رخ خواهد داد آنچه که پس از ده ها بار خواندن متن توافق وین و قطعنامه 2231 و قطعنامه های قبلی دست من را گرفت آن است که انرژی هسته ای مینیمایس شده است یعنی به مدت بیست و پنج سال پذیرفتیم چیزی را که به غنی سازی بیست درصد رسانده بودیم حالا 3.6 درصد آن را داشته باشیم نه بیشتر می خواهم بدانم وقتی رئیس سازمان انرژی اتمی می گوید ما از اول هم بیشتر از 3.6 درصد نیاز نداشتیم پس چرا ده سال پیش که رئیس این سازمان بودید و غنی سازی را تا بیست درصد جلو بردید این حرف را نمی زدید.

 

عباسی گفت: وقتی جهاد کشاورزی می گوید کشت هندوانه و خیار و ... آب زیادی مصرف می کند باید کشت داخل را متوقف و از خارج وارد کنیم وقتی بنزین در داخل ساخته و مصرف می شود و سازمان حفاظت از محیط زیست می گوید باعث آلودگی هوا می شود و باید از خارج وارد کنیم و جایی که هواپیمای مونتاژ داخل سقوط می کند و مسئولان می گویند باید چیزی که در اصفهان تولید می شود کنار بگذاریم و هواپیمای بوئینگ و ایرباس بیاوریم پس این انرژی هسته ای مینیمایس شده که حالا در حد پزشکی هسته ای آن را هم جمع کنیم و از خارج وارد کنیم.

 

وی با اشاره به سه لایه تحلیل که از آنها در سخنانش نام برد خاطرنشان کرد: لایه دوم تحلیل حقوقی است که در این زمینه هم هیچ تحلیل منسجم و مرتب حقوقی دسته بندی نشده و در اختیار نداریم که این نتیجه کم کاری آقایان حقوق دان به خصوص حقوق دانان بین الملل است لایه سوم نیز به تحلیل اقتصادی به همین گونه است اگر شما از اقتصاددانی تحلیل درست و جامعی شنیدید من هم شنیده ام. به همین خاطر باید بگویم ما دبیران متخصص فنی صنعت انرژی اتمی متخصص اقتصادی و حقوقی که توان تحلیل اتفاقات افتاده در توافق وین و قطعنامه 2231 را داشته باشند را نداریم.

 

عباسی افزود: چون این متخصصین نیستند ما مجبوریم از لحاظ استراتژیک مسئله را بررسی کنیم چه لایه چهارم تحلیل ها همین تحلیل می شود و فرق آن با سه تحلیل قبلی آن است که تحلیل استراتژیک صرفا ناظر متن حقوقی نیست بلکه بر نانوشته های بین سطوح و نظارت بر مواضع رسمی که مقامات کشورهای درگیر در 1+5 هستند را بررسی می کنند.

 

عباسی در ادامه گفت: برخلاف نظر تیم مذاکره کننده ایرانی در خصوص اظهارات مقامات غربی مبنی بر اینکه برای مصرف داخلی این مواضع را می گیرند باید بگویم از نظر استراتژیست ها آنچه که اتفاقا مقامات کشورها در گفته های خودشان به کار می گیرد اصل است نه آن چیزی که در مفاد حقوقی آمده است.

 

وی در خصوص برجام و مفهوم آن گفت: چیزی که در فرهنگ سیاسی حقوقی ما به اسم برجام تصویب شد و در فضای سیاسی ما جا افتاد اشتباهی است که از دو غلط رنج می برد غلط اول اینکه در متن می خوانیم که به جای واژه plan که باید صحیح ترجمه می شده مترجمان ما آن را program ترجمه کرده اند در حالی که معنای این دو کلمه کاملا با هم متفاوت هستند گویی وزارت خارجه ما فرق بین برنامه و طرح را نمی دانستند برجام یعنی "برنامه" جامع اقدام مشترک در حالی که ترجمه صحیح طرح جامع است نه برنامه جامع. پس انگار باید برای شخص وزیر امور خارجه، اعضای تیم مذاکره کننده و وزارت خارجه یک کلاس آموزش زبان بگذارند تا فرق بینplan و program را مشخص کنند. غلط دوم نیز این است که به جای ترجمه صحیح طرح جامع مشترک اقدام آن را برنامه جامع اقدام مشترک ترجمه کرده اند در یک جمله چهار کلمه ای وزارت خارجه ما دو غلط وجود دارد پس گویا کل متن ترجمه شده به اصطلاح برجام را باید ارجاع دهند به متن اصلی یادتان باشد که طبق ترجمه صحیح معنی برجام "طجماع" است.

 

وی ضمن درخواست از دانشجویان برای بازخوانی وقایع روز ۹۴/۵/۵ که در مجلس آمریکا رخ داده است گفت: آنچه که جان کری و سایر مسئولان و وزرای آن در مجلس گزارش داده اند باید آنالیز شود و به عنوان جلد دوم کتاب آنچه که در متن توافق وین و قطعنامه 2231 آمده چاپ شود.

 

عباسی افزود: جمهوری خواهان آمریکا مصر بودند که توافق با ایران توافق بدی بوده اما یکی از نمایندگان دموکرات و طرف دولت صراحتا گفت ما همان گونه که به نیروهای معتدل در درون دولت شوروی کمک کردیم تا شوروی فروپاشید در فرآیند این توافق به نیروهای معتدل در ایران نیز کمک می کنیم تا جمهوری اسلامی فروبپاشد.

 

وی بااشاره به سخنان یکی ازمقامات آمریکایی که پس از توافق ایران رادشمن خوانده است گفت: چه طور پس از توافق ما همچنان برای آمریکا دشمن هستیم او موضعش را عوض نکرده اما نگاه مقامات ما به آمریکا دشمن نیست پس نرمش قهرمانانه کجای کار آنها بود.

 

وی در ادامه گفت: در شوروی لنین تقابل بین کمونیزم و کپیتالیزم را غیر قابل اجتناب می دانست سی سال بعد در 1960 به مدت دو سال وقتی میتیتال خورشچف در شوروی حاکم شد درست مثل ما کارشان با آمریکا به مذاکره کشید وقتی مذاکرات صورت گرفت خورشچف حرفی بر خلاف لنین زد و آن هم این بود که وقتی در جایی زندگی می کنیم و همسایه ای داریم که نه او می تواند ما را بیرون کندو نه ما مجبوریم هم زیستی مسالمت آمیز با هم داشته باشیم و از آن پس اصطلاحی در علوم سیاسی و روابط بین الملل شکل گرفت به نام "هم زیستی مسالت آمیز" که سال ها بعد و قبل انقلاب چندین کتاب با این موضوع ترجمه شد که من این را عصر خورشچف می نامم.

 

وی ادامه داد: درست سی سال بعد با روی کار آمدن گورباچف در 1390 شوروی فروپاشید و آن هم زمانی بود که اختلاف بین آمریکا و شوروی که در زمان خورشچف مثل دو خط آهن موازی بود در این زمان به هم رسیدند و متصل شدند.

 

عباسی با اشاره به کتابی که آن زمان در فرانسه با نام هم زیستی مسالمت آمیز به چاپ رسیده بود گفت: در این کتاب اشاره می کند که پس از دیدار معروف خورشچف و کندی شوروی از مواضع خود کوتاه آمد و آمریکا شوروی را از سطح ایدئولوژیک به سطح استراتژیک آورد یعنی تعداد موشک های اتمی تو، تعداد موشک های اتمی من و بعد شوروی را از هم پاشاند.

 

عباسی افزود: ایران را امروز از مسئله گسترش اسلام و صدور انقلاب در جهان پایین آورده اند ایران امروز مشکلش با غرب برسر تعداد سانتریفیوژهایش است و همین اتفاقی که در مورد شوروی رخ داد برای ایران در حال رخ دادن است آمریکا و اروپا می خواهند ایران را از موضع ایدئولوژیک به سمت استراتژیک ببرند آیا مسئله ما سانتریفیوژ بود؟ اگر این بود پس چرا اصلا انقلاب کردیم؟ اگر قرار بود ما قرآن و اسلام را پیاده نکنیم و به خاطر یکسری امکانات و تجهیزات دست از دفاع از مستضعفین برداریم پس چرا انقلاب کردیم.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: چه دادیم؟ تفکر ایدئولوژیک چه گرفتیم؟ قطعه استخوانی آمریکا اگر کل انرژی هسته ای جهان را هم به ما می داد تا از ایدئولوژی هایمان بر مبنای تفکری که برایش انقلاب کردیم دست برداریم نمی ارزید چرا که الان چهار ماه است یمن به ظالمانه ترین شکل شکنجه می شود و هیچ صدایی از مسئولان دولت و حمایت آنها از یمن برنمی آید این حرف سنگین است اما ده سال بعد می فهمید که چه گفته ام اما می گویم تا بدانید جمهوری اسلامی از موضع ایدئولوژیک به استراتژیک تنزل کرده است حرف جمهوری اسلامی دیگر صدور انقلاب و تحقق اسلام ناب نیست حرف آن دیگر زمینه سازی برای ظهور در سطح جهان نیست حرف آن باز شدن درها بر روی محصولات غربی است و اینکه غرب ما را بپذیرد دغدغه دولتمردان ما همین شده است دولتی که شالوده اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی اش لیبرالیزم است آیا مشکل ایدئولوژیک با آمریکای لیبرال پیدا میکند؟

 

وی گفت: وقتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید تابوی مذاکرات شکست یعنی کار با توافق به پایا نمی رسد و رابطه ما با آمریکا ادامه خواهد داشت این در حالی است که رهبری بارها در سخنرانی های خود گفت مذاکرات فقط برای حل مسائل هسته ای ایران خواهد بود. کلید حسرت چیزی است که آمریکایی ها در سال 1365 همراه انجیل کلت و کلید و کیک به ایران آوردند تا به اصطلاح بگویند ما هم مثل شما کتاب خدا را قبول داریم سلاح خود را جلوی شما کنار می گذاریم تا دوست باشیم و کیک می خوریم تا کام مان شیرین شود همچنین کلیدی آوردیم تا با آن رابطه میان ما و شما گشوده شود امام به محض فهمیدن آوردن این کلید برخورد کرد و گفت با آنها در سطح پایین مذاکره بکنید و پس از سه روز مذاکرات به هم خورد شش ماه بعد صدای قضیه درآمد که برای جاسوسی به ایران آمده بودند.

 

وی درادامه گفت: مشکل آمریکا این است که سال 88 هم در گزارش سازمان سنتر منتشر کرد مبنی بر اینکه ما با ایران رابطه نداریم و نمی توانیم از درون آن را بپاشانیم به نظر شما چرا دانشجویان لانه جاسوسی را گرفتند چون در آن برای زمین زدن انقلاب در حال توطئه بودند و یکی از دلایلی که انقلاب 37 سال است دوام آورده همین تعطیلی لانه جاسوسی آمریکا بوده است.

 

عباسی در ادامه اظهارات خود افزود: بعضی ها حسرت آن کلید روی دل شان ماند و بیست و هفت سال بعد در سال 92 آن کلید را از جیب شان در آوردند و گفتند این کلید حلال مشکلات است مردم هم فکر کردند منظور از این کلید، کلید حل مشکلات اقتصادی است در حالی که مشخص شد در تیر ماه امسال وقتی قطعنامه 2231 تصویب شد این کلید دوباره رو آمد که اگر آن زمان امام آن را نپذیرفت حالا از جانب ما با این کلید درها باز کنید.

 

وی گفت: مسئله مذاکره، حل مشکلات هسته ای نبود بلکه ایجاد رابطه با آمریکا بود چرا که مسئولان همه چیز را به تحریم ها و نداشتن رابطه مسالمت آمیز باطرف غربی ربط می دادند کلیدی که در سال 65 در دولت جمهوری خواهان از سوی آمریکا آورده شد و امروز در دولت دموکرات ها این کلید داخل قفل افتاد اما باید بگویم امان از قفلی که در کلید در آن شکسته باشد این را همه بدانند ما تا ایالات متحده را به جمهوری اسلامی تبدیل نکنیم دست از مبارزات و مجاهدات خود برنخواهیم داشت.

 

عباسی در خصوص مفهوم برد برد در مذاکرات نیز گفت: با این توافق اقتصاد مقاومتی نابود خواهد شد و با باز شدن درب ها به سوی کمپانی های گرسنه اروپایی و آمریکایی که وضعیت اقتصاد خودشان در شرف فروپاشی است دیگر اقتصاد کشور درون زا و تقویت نخواهد شد و ایران تبدیل به یک جزیره کیش بزرگ و یک دوبی بزرگ خواهد شد یعنی کالا می آید با بهترین کیفیت و در این صورت روی تولید داخلی حساب نکنید چون درد این دولت تولید نبوده است و در آن استقلال زیر سوال است.

 

وی همچنین افزود: آنچه دادیم ظرفیت هسته ای بود و آنچه گرفتیم مفهوم پیچیده ای است به نام اقتصاد مقاومتی.

 

عباسی در پایان سخنان خود گفت: ادامه این روند زمینه ساز جنگ ارزی خواهد بود چرا جنگ ارزی روی ما اثرگذار نبود چون با نظام مالی جهانی ارتباط مان قطع شده بود اصلی ترین نوع جنگی که امروز صورت می گیرد نه جنگ نرم است نه جنگ سخت بلکه جنگ نیمه سختی است به نام جنگ ارزها که کتاب آن در ایران ترجمه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت اوباما پنتاگون، وزارت جنگ ایالات متحده، متخصصین والت استریت حقوق دانان وافراد دانشگاهی را جمع کرد و بازی جنگی را انجام دادند که در آن پول های دلار، روبل، یورو و ... به جنگ با هم پرداختند و در آن مشخص شد دلار آمریکا شکست خواهد خورد به همین خاطر فرمول جنگ ارزی این گونه داده شد که جلوی رشد روسیه، چین، ایران و ... را بگیرند با نابود کردن پول آنها.

 

عباسی افزود: برای اینکه بخواهند پول ایران را نابود کنند باید با نظام مالی ما ارتباط داشته باشند مثل اسب تروما که از داخل نفوذ کرد و همه جا را به نابودی کشاند در سال های آینده آماده شوک های ملی در قالب جنگ ارزی باشید که یک نوسان کوچک انجام می دهند و در 24 ساعت یک ملت را به خاک سیاه می نشانند.

منبع : http://snn.ir/detail/News/430916/9034

۱۳۹۴/مرداد/۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دوشنبه ۱۲ مرداد
ساخت آنلاین نقشه تصویری

ساخت آنلاین نقشه تصویری

بسم الله الرحمن الرحیم

279

http://webpresencepartners.com

برای ساخ image map در مطلب مشابه قبلی درباره نحوه کد نویسی این تکنیک توضیحاتی داده شد . اما در این مطلب قصد دارم با معرفی سایت بسیار جالب کار ساخت یک نقشه تصویری خیلی راحت میشه. در این روش به صورت آنلاین و کاملا بدون کد فقط با چند کلیک ، میشه یه نقشه تصویری ساخت.

نقشه تصویری یا image map چیست ؟ یک تکنیک که با کمک CSS میتوان به قسمتی از یک عکس لینک داد . بیشتر برای سایت های پر حجم مورد استافده قرار میگیرد.

مرحله اول عکس مورد نظر رو با فتوشاپ یا نرم افزار های دیگه بسازید.

مرحله دوم : به آدرس لینک برید

                                            ( http://webpresencepartners.com/tools/css-image-map-generator )

مرحله سوم : عکس خودتون رو از تب آپلود عکس آپلود کنید . سایت خودش عکس شما را بعد از چند ثانیه با ابعاد کامل به تب بعدی می بره و فقط صبر کنید.

مرحله چهارم : در تب ویژوال ادیتور با دکمه ی Add link یک کادر درست میشه اون رو به محل لینک مورد نظر خود بکشید و اندازه رو تغییر بدید .

مرحله پنجم : گوشه کادر نقطه چین قرمز رنگ دو تا دکمه ی آیکون Edit , Delete هستند که میشه مقصد و عنوان لینک رو تنظیم یا درغیر این صورت لینک رو پاک                     کرد .

مرحله ششم : در تب Preview نتیجه کار خودتون رو ببینید.

مرحله هفتم : در تب Generated Code میتوانید کد CSS و HTML نهایی خودتون رو کپی بگیرید . (پایان ساخت)

                   در جایی از سایت یا وبلاگ خودتون که میخواهید این نقشه حضور داشته باشه اونجا پیست کنید

مرحله هشتم : (مهم) در اولین خط کد HTML در قسمت دارکتوری عکس یعنی اینجا

<div class="map_image" style="background-image: url('*************************');">

باید عکس خودتون رو در یک سایت مخصوص آپلود عکس آپلود کنید تا همیشه دردسترس باشه و لینک عکس رو با پسوند مخصوص عکس در جای ستاره ها کپی کنید .

۱۳۹۴/مرداد/۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جمعه ۹ مرداد
چرا دخترا دیگه دخترونه نیستن؟! استاد رائفی پور

چرا دخترا دیگه دخترونه نیستن؟! استاد رائفی پور

بسم الله الرحمن الرحیم

278

یک نکته بسیار مهم در تربیت دختران و پسران از سنین خردسالی تا جوانی در عدم تفاوت کتاب های آموزشی مخصوص خلقیات دختران و پسران . دلیلی برای شباهت تفکر و اخلاق تحصیلی این دو .

دانلود

۱۳۹۴/مرداد/۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پنجشنبه ۸ مرداد
ترانه کرمانجی dengek زنبیل باف همراه متن شعر

ترانه کرمانجی dengek زنبیل باف همراه متن شعر

بسم،الله،الرحمن،الرحیم

276

ترانه زیبا و شنیدنی کردی شمال خراسان کرمانجی kurmanci از خواننده محبوب «نعمت زنبیل باف» هست که بسیار پاپ و جوان پسند هست همراه متن کرمانجی شعر تهیه شده.


دریافت

serdeng  û xweş em le vira

dil we giyan bûne  dila

 

xweşî bikin li wî sala

şukir bikin li wî hala

 

çol û çiya bûne bihar

luxe luxa avê  sumar

 

kew dexwînin le nav zinar

bîngav e û dema êvar

 

***

dengek tê dengek tê dengek

dengê cejn û şûr û hengek

 

bixwîninî em jî hengek

dîn kinî dinyê we rengek

 

***

Serdeng  xweş im le vira

dil we giyan bûne  dila

 

xweşî bikin li wî sala

şukir bikin li wî hala

 

çol û çiya bûne bihar

luxe luxa avê  sumar

 

kew dexwînin le nav zinar

bîngav e û dema êvar

 

***

dengek tê dengek tê dengek

dengê cejn û şûr û hengek

 

bixwîninî em jî hengek

dîn kinî dinyê we rengek

 

 

Helbestvan: D.r.Yasir Şekurî

Stiranbêj: Nêmet Zenbîlbaf, Muhsin Dulet

© http://zanin.ir

۱۳۹۴/مرداد/۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

site map

۱۳۹۴/مرداد/۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سه شنبه ۶ مرداد
مدیریت ذهن در اندروید و ویندوز

مدیریت ذهن در اندروید و ویندوز

بسم،الله،الرحمن،الرحیم

۲۷۵

توضیحات اولیه

امروز میخوام یه موضوع جدید رو در میان بگذارم که با نرم افزار ویندوزی و اپ اندرویدی خیلی راحت میشه انجامش داد.

مدیریت ذهن رو تا بحال شنیده بودید؟! ما انسان ها برای زندگی مون هدف گذاری های کوتاه مدتی یا میان مدتی داریم که شاید اصلا اون ها جایی یادداشت نکرده باشیم و بی تفاوت نسبت به دست یابی یا دست یافته هامون داریم . اینکه در طی مدتی دچار تغییر حال میشیم و فراموش میکیم یا اصلا بیخیال میشیم که چی رو میخواستیم . من خودم یه مدت بخاطر یه مت آشفتگی ذهنی داشتم و احساس آرامش نمیکردم و همیشه فکر میکردم شکست خورده و فلک زده شدم .

الان به نتیجه ای درست و قطعی رسیدم که باید ذهن رو مثل وسایل داخل اتاق مرتب و منظم کرد باید داشته ها  و نداشته ها آرزوها و خیال بافی ها و هدفهای مهم و غیر ضروری رو از هم تفکیک کرد باید چیز هایی که مهم اند اما به چشم نمیان یا حواس پرت کن های فریبنده رو درکنار هم در یک سامانه یا یک نقشه جامع جلوی رویآدم باشه تا اگر هم مدتی گذشت یا اتفاقی افتاد دیگه باز یه مسیر تحولی رو نگزرونیم و مسیر تصویب شده قبلی ر ادامه یا تکمیل کنیم .

اینجاست که مدل نقشه ذهن مورد توجه قرار میگیره . مدل نقشه ذهنی درواقع یک گراف درختی با یک ریشه و دها یا صدها برگ هست که به قاعده ی درون مرکزی ترتیب دهی میشه . غربی ها ازش در کارای تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده میکنن اما برای یه بچه شیعه که توی یک جنگ بزرگ از زد و خورد های فکر و روحی و عاطفی هست از نظر من واجب واجبه .

در این نقشه شخص شما به عنوان ریشه قرار مگیره و هر چیزی که به ذهن میرسه یک گره رو تشکیل میده و گره ها مرتبط به هم لینک میشن حتی اگر از یک درخت نباشن و درواقع هر موضوعی که باهاش سر و کار داشته باشید جلوی شم شما جای خودش رو بین عناصر دیگه پیدا میکنه و از ارتباط جالب بین اونها شاید شگفت زده بشید.

این نقشه ذهنی رو نمی دونم روانشناسا کشف کردن یا هر کس دیگه اما واقعا جواب  میده . مثلا من به ذکر صلوات خیلی اهمیت نمیدادم ولی توی نقشه ذهنی من طوری به 4 درخت متصل شده بود که جا خوردم .

دانلود ها

نرم افزار این نقشه ذهنی در یندوز کار شما رو راحت کرده فقط باید تایپ کنید و لینک بکشید .

نرم افزار ویندوزی mindjet manager هست که از پی سی دانلود راحت دانلود میشه

http://p30download.com/fa/entry/31079/



و اپ مخصوص اندروید هم

sharp mind manger

هست که من از گوگل پلی دانلود کردم  خیلی ساده و بی گرافیک هست ولی قشنگه. اما از کافه بازار می تونید اپ جالب mindomo رو دانلود کنید که امکانات زیادی هم داره

https://cafebazaar.ir/app/air.com.EXswap.Mindomo/?l=fa

۱۳۹۴/مرداد/۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
يكشنبه ۴ مرداد
فیلم آموزشdreamweaver سعید جمشیدی

فیلم آموزشdreamweaver سعید جمشیدی

http://maktabkhooneh.org/course?course=dream838

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷۴

دوره آموزشی برنامه دریم ویر رو برای CSS دوست داشتم پیدا کنم اما آموزش خوبی نبود تا اینکه توی سایت محبوبم یعنی مکتبخونهhttp://maktabkhooneh.org پیدا کردم .

مجموعه ی بیست و چهار کلیپ فیلم آموزشی هست که خیلی عالیه فقط کار با نرم افزار رو بالا میبره بقیه ش با شماست که از مهارت هاتون استفاده لازم رو ازش ببرید. لینک زیر منبع مجموعه کلیپ هاست .

http://maktabkhooneh.org/course?course=dream838

جلسه ۱ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver | مقدمه زبان های صفحات وب

جلسه ۲ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver | نصب نرم افزار و تنظیمات اولیه

جلسه ۳ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۴ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۵ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۶ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۷ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۸ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۹ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۰ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۱ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۲ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۳ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۴ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۵ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۶ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۷ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۸ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۱۹ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۲۰ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۲۱ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۲۲ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

جلسه ۲۳ - آموزش مقدماتی Adobe Dreamweaver

۱۳۹۴/مرداد/۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جمعه ۲ مرداد
شماره دو نشریه راه روشن منتشر شد

شماره دو نشریه راه روشن منتشر شد

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷۳

شرمنده از دوستان چندوقتیه رفته بودم روستا مطلبای سفارشی رو نتونستم آپلود کنم . ببخشند .

دو هفته پیش سردبیر نشریه راه روشن پیامک داد نشریه رو چاپ کردن خدا رو شکر. بعضی ها پرسیدن چرا اسمش عوض شده عرض کردیم که همون اسم قبلیه فقط گاه نامه شده یعنی بخاطر دیر رسیدن مطالب بسیجی های نوجوان و دیر شدن تاییدیه کمی مشکل داریم خیال همه ر راحت کردیم که سه ماه یک بار یا یکم دیر تر نسخه های جدید چاپ میشه ان شا الله.

راستی از کسانی که در مسابقه پیامکی شرکت کرده بودن هم شدیدا عذر خواهی میکم چون خط ایرانسل توی روستای ما آنتن نداشت و من هم فراموش کرده بودم .

لینک دریافت از وبلاگ پایگاه شهید سیاح.  

 http://shahid-sayyah.blog.ir/post/16

۱۳۹۴/مرداد/۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

secad.ir