وبلاگ سجاد SECAD.ir

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

کلیپ طنز پیشرفت ایرانی

به نام خدا

مطلب شماره 120

یک کلیپ ویدئویی کوتاه و طنز با درون مایه موزیکال و تقلید صدا به شیوه ای طنز پیشرفت ایران را نمایش داده است .




دریافت

حجم : 5 مگابایت
مدت زمان: 1 دقیقه 38 ثانیه

۱۳۹۳/ارديبهشت/۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کلیپ صوتی :: عظمت رنج حضرت زینب س

به نام خدا

مطلب شماره 117

عظمت حزن و رنج بانو زینب س در تماشای صحنه قتلگاه و مقایسه ی رنج حضرت ابراهیم در عدم قربانی کردن فرزندشان .

در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/ارديبهشت/۲۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

OneNote جواهر پنهان آفیس

به نام خدا

مطلب شماره 114

 شاید بتوان گفت OneNote برنامهای است کارآمد که در بسته آفیس گم شده است و بسیاری از کاربران به علت عدم آشنایی با این برنامه و کارآیی فوقالعاده آن، فقط این نرمافزار را همراه سایر بخشهای مجموعه آفیس روی کامپیوتر خود نصب کردهاند، اما هرگز از آن استفاده نمیکنند.

one note 2010

برای معرفی رسمی این نرمافزار میتوان گفت که، «OneNote» برنامهای برای جمعآوری، سازماندهی، بازیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات است. این برنامه مخصوص گروه خاصی نبوده و برای تمام کسانی که با کامپیوتر سر وکار دارند قابل توجه و استفاده است. از سوی دیگر اگر بخواهیم سادهتر آن را به شما معرفی کنیم باید بگوییم «OneNote» ابزاری ساده و سریع برای یادداشتبرداری است. OneNote این امکان را فراهم میکند تا هر زمان که میخواهید خیلی سریع ایده و یا مطلبی که در نظر دارید را در هر کجای صفحه یادداشتبرداری نمایید تا بعدا آنها را سازماندهی و اصلاح کرده و تغییرات لازم را بر روی آنها انجام دهید. همین ویژگی باعث میشود تا هر کس با توجه به سلیقه و نیاز خود و به هر ترتیبی که تمایل دارد از آن استفاده کند. در نتیجه این برنامه برای دانشجویان، محققان، مدیران و کارمندان در جلسات و کنفرانسها بسیار کارا است.

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/ارديبهشت/۱۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سوختن و ساختن در یک عمر دنیا می ارزد

به نام خدا.

مطلب شماره 113

یه بنده خدایی این عکس رو گذاشته بود توی لنزور و خیلی باهاش می نازید طفلک .

متن تصویر اینه : "چرا باید بسوزی و بسازی ؟ مگر عمر رو چند بار به آدمی زاد میدهند ... ؟ " .

سوختن و ساختن  بسوز و بساز یک عمر و حالش رو ببر

جوابی که من برای این عکس دادم : " می سوزی که بسازی . یعنی چی ؟ یعنی اینکه باید سختی بکشی تا روحت بزرگ بشه و ارزش پیدا کنی . تا بسازی . چی رو بسازی ؟ خونه ی خودت رو توی بهشت . و هر کس در دنیا نسوخت برای آخرتش محکومه که بسوزه در آخرت برای دنیاش.
و عمر یک شمارش معکوس نا معلومه برای ساختن تو . تا ساخته بشی برای آخرتت . و در آخرت فرصت میخوای که برگردی به دنیا تا بسوزی و بسازی ."

آخرش طرف خوشش نیومد حذفش کرد . :(

۱۳۹۳/ارديبهشت/۰۶ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آیت خارج کردن زباله از منزل

به نام خدا

مطلب شماره 112

آیت خارج کردن زباله از منزل

مردم روزانه مقادیر زیادی مواد مختلف مصرف می کنند که بخش قابل توجهی از آن غیرقابل استفاده است لذا آن ها را در سطل زباله می ریزند. از جمله مواد دورریختنی بخش هایی از مواد غذایی مصرفی آن ها است.

در زندگی روزمره شهری هر شب باید این مواد زائد را در کیسه زباله گذاشت و بیرون از منزل قرار داد چرا که ماندن آنها در منزل موجب بوی بد و آلودگی می شود.

ayatmadari.ir-trash (5)

تعلقات و دلبستگی های خرد و روزمره که در دل ما می ماند هم مانند زباله هایی است که روی هم انباشته می شود و اگر بماند موجب فساد و کثیفی روح می شود. به طور مثال برخی از این آلودگی های روحی ناشی از شنیدن موسیقی های ابزورد (پوچ)، گپ زدن های غیر ضروری در سایبر و نیز زندگی واقعی، دل مشغولی های بیخود و هواهای نفسانی کوچک است که در ذهن و روح فرد روی هم جمع می شود و ماندن طولانی مدت آن ها در دل مثل زباله در منزل موجب ایجاد بوی تعفن و فساد و آلودگی است.

ayatmadari.ir-trash (8)

پس همان طور که هر شب زباله های جمع شده در منزل را خارج می کنیم تا فضای خانه پاکیزه و قابل سکونت باشد، می بایست هر شب آلودگی های روز را از روح خارج کرد و به نظر می رسد نیل به این مهم با استغفار پایان شب، حساب کشی از نفس سجود نیمه شب ممکن می شود.

ayatmadari.ir-trash (15)

منبع سایت آیت مداری

۱۳۹۳/ارديبهشت/۰۶ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شنبه ۶ ارديبهشت
معرفی سایت آیت مداری

معرفی سایت آیت مداری

به نام خدا.

مطلب شماره 111

معرفی سایت جالب و آموزنده ی آیت مداری :

http://www.ayatmadari.ir

تفاوت میان آیت و مثال

 

در مباحث آیت شناسی، توجه به این نکته که «آیت با مثال فرق دارد» ضروری است.

“مثال”: مانندِ شیئ در خیال و فکر است؛ به عبارت دیگر، یک واقعه را در خیال و ذهنمان تصوّر کرده و آن را معرّفی می کنیم.

“آیت”: حاقّ واقع در شیئ است، یعنی حقیقتی واقع شده در شیئ که حبس شده است. به زبان دیگر، آن غایتی است که پدیده یا شیئ برای نشان دادن آن خلق شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــ

در توضیح “مثال” می توان این طور گفت:

در مثال، ما از مجهولی به معلومی آدرس می دهیم.

مانند این مثالی که خداوند در قرآن می فرماید: کمثل الحمار، یحمل اسفارا

حمار(الاغ) : معلوم

افرادی که علم دارند و عمل نمی کنند : مجهول

3 (2)

در ادامه می توانیم به مُثُل افلاطون اشاره کنیم. مُثُل افلاطون نیز یک گزاره ی مثالی است که مانندِ واقع است اما در فکر شخصی به اسم افلاطون.

3 (1)

برای توضیح بیشتر می توان به پرتره هایی که از افراد کشیه می شود اشاره کرد. این تصاویر چهره را به درستی در زبان فارسی تمثال می گویند، چراکه تصویری ذهنی از واقعیت بر روی پرده کشیده شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــ

اما در توضیح “آیت” باید این طور گفت:

حاقِ واقع بودن آیت یعنی آن حقیقتی که واقع شده تا این پدیده یا شیئ شکل بگیرد.

مانند آیت خورشید و ماه و زمین:

نور خورشید، آیت نور ایمان و حکمت و حقیقت است؛ نور ماه، آیت نور علم است و زمین، آیتِ قلب انسان است.

در طبیعت، ماه از خودش نور ندارد، نورش را از خورشید می گیرد و بازتاب می دهد. آفتاب کاملا اطراف بشر را روشن می کند، اما مهتاب حداکثر تا ده متر جلوی انسان را روشن می کند. نور خورشید گرما دارد در حالیکه نور مهتاب گرما و شدت ندارد. نور خورشید حیات کره ی زمین را رقم می زند؛ اما در شب محاق(یک شب در هر سی شب) که ماه در آسمان پیدا نیست بسیاری از انسان ها متوجه این عدم حضور نمی شوند. این جا زمین منفعل است؛ یا از خورشید نور می گیرد یا از ماه.

علم، نور با واسطه دارد و اصالت از آن حکمت است. حکمت از علم بالاتر است، غربی ها هم اذعان دارند که فلسفه از علم بالاتر است، چرا که خود آن ها می دانند علمی که به پوزتیویسم یا اثبات گرایی برسد فاجعه در پی دارد. علم ابطال پذیر است اما حکمت بیانی استوار است و حکیم سخن بیهوده نمی گوید.

البته توجه کنیم که علم هم در تلقی قرآنی شریف است چنان که در قرآن کریم داریم: هل یستوی الذّین یعلمون و الذّین لا یعلمون. اما حکمت از آن بالاتر است.(چنانکه در پست دوم تشریح شد)

حال از آیت شناسی خسوف و کسوف بر می آید:

کسوف یا خورشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه بین خورشید و زمین قرار می گیرد. این ماه که قرار بود فقط نور خورشید را رفلکس دهد، این آیتی است از حجاب نوری که گاه جلوی خورشید حقیقت را می گیرد.

خسوف نیز زمانی اتفاق می افتد که زمین بین خورشید و ماه قرار می گیرد و ماه را تاریک می کند. این رخداد آیت عنانیت یا خود محوری در انسان است که گاه خودش جلوی نور را می گیرد.

در تفاوت آیت از مثال، در اینجا ما کشف رمز از پنج پدیده ی هستی کردیم یعنی به طور خلاصه:

خورشید : نور حقیقت و حکمت

ماه : نور علم

زمین : قلب انسان

کسوف : حجاب نور

خسوف : عنانیت

این پنج عنصر حاقّ واقع هستند، یعنی آن حقیقتی که واقع شده تا این ها بوجود آیند. به زبان ساده می توان گفت خورشید خلق شد تا آیت حقیقت را به بشر بیاموزد، هم چنین ماه و زمین و … .

بیان این مطلب نیز جالب توجه است که در فلسفه پرسش ناظر به وجود است؛ یعنی فیلسوف می پرسد موجودات می توانستند نباشند، چرا هستند؟

اما در آیت مداری، حکیم می گوید این موجود هست چون باید می بود حال این موجود به چه منظوری خلق شده است؟

3 (1)

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/ارديبهشت/۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طلوع خورشید و دعای عهد (فیلم + 2عکس)

به نام خدا

مطلب شماره 110

صبح زود رفتم پیاده روی و از طلوع آفتاب فیلم گرفتم و دعای هد رو هم پخش کردم جالب شده . چندتا عکس هم گرفتم خوبش رو برای شما هم گذاشتم ببینید .

پارک ملت شهرستان درگز

در ادامه مطلب

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/ارديبهشت/۰۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

secad.ir