وبلاگ سجاد SECAD.ir

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

زیبایی گره های فرش در انسجام آیت نیکویی انسان ها در وحدت

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 193


برای بافت فرش های دستباف، بافنده الگویی را جلوی دار قالی می گذارد و طبق دستور العمل آن فرش را می بافد و سعی می کند تمام نقوش فرش، با الگوی داده شده تطابق کامل داشته باشد.

ayatmadari.ir-farsh (2)

در فرش های ماشینی نیز، گل های فرش بر اساس الگویی بافته شده اند؛ به این معنا که ساختار یک دست داشته و شباهت های زیادی به هم دارند. فرش با همین گل دانه های رنگارنگ و مختلف است که زیبایی پیدا می کند.

ayatmadari.ir-farsh  (1)

در هر دو نوع فرش، به ویژه فرش های دستباف، که ارزش مادی و نیز پزشکی بالاتری دارند، در مقایسه ی نقطه به نقطه تفاوت هایی دیده می شود، تا آن جا که حتی در بعضی نقطه ها نقص هایی وجود دارد. اما با همه ی این تفاوت ها و نقص های نقطه ای، در شمای کلی، فرش زیبا و چشم نواز به نظر می آید.

انسان ها نیز همین گونه هستند؛ آن ها ذاتاً یا به عبارتی فطرتاً شبیه هم هستند، اما هر فرد در برخی جنبه ها، تفاوت هایی با دیگران دارد. انسان ها به اندازه های مختلف، نقص هایی دارند، اما وقتی همه با هم به عنوان امت واحده و یک جماعت در محضر الله قرار می گیرند نواقص آن ها پوشیده شده و مانند آن فرش جز زیبایی چیزی به چشم نمی آید.

ayatmadari.ir-emam

چنین است که در آیات قرآن، احادیث و کلام حکما بارها تاکید شده است که وحدت داشته باشید و ید الله مع الجماعه؛ و یا به کرّات برتری نماز جماعت نسبت به فرادا گفته شده است. همچنین در نگاهی عمیق تر پیروی امت از امام فرض انگاشته می شود. نقطه ی ضعفی که امروز در بیداری اسلامی کشورهای منطقه دیده می شود، نبود امام برای امت آن کشورها است.

به نقل از آیت مداری

۱۳۹۳/آبان/۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه گویای دعای 8 صحیفه سجادیه

بسم الله الرحمن الرحیم 

مطلب 192


کلیپ تصویری

ترجمه گویای فارسی

دعای 8 صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام

دعای آن حضرت در پناه بردن به حق و ناملایمات و اخلاق سوء و کارهای ناپسند

دریافت فایل تصویری با کیفیت مطلوب این کلیپ : دریافت

گالری تصاویر این کلیپ در http://www.lenzor.com/secad/260869

متن این دعا در ادامه مطلب

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/آبان/۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کلیپ تصویری تعریف جنگ نرم و قدرت نرم و رابطه ی آنها با ولایت الهی

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 191 _ آدرس کوتاه : http://SECAD.ir/post/191


آموزش مبانی جنگ نرم

دانلود فایل تصویری این کلیپ با کیفیت بالا

دانلود

دانلود فایل صوتی این کلیپ

دریافت

دانلود فایل صوتی سخنرانی اصلی این کلیپ

دانلود

آدرس این کلیپ در آپارات

http://www.aparat.com/v/dlmBC


این کلیپ در نوشته‌های خود دارای غلط‌های املایی متعددی است که از طریق سایت‌های دیگر بازخورد خجالت‌آوری شده است . دراین‌باره اصلاح کلیپ برای نسخه دوم باید عرض شود که نسخه‌ی دومی در کار نیست .

این کلیپ 20 دقیقه‌ای دارای 15 لایه‌ی گروه شده و آن گروه است که کارای سیستم سازنده را مختلط می‌کردند به همین جهت برای آزادسازی فضا و بالا بردن سرعت بسیاری از جزئیات پاک شدند .

 

لذا از تمامی دوستانی که از این حقیر انتظار بجای تصحیح کلیپ را داشتن عذرخواهی می‌کنم . ان شائ الله در کلیپ‌های بعدی تکرار نشود .

 

این کلیپ در سایت‌های متعددی پخش‌شده که بخش‌هایی از آن حذف‌شده است . از این بابت ناراحت نیستم اما از کسانی که چنین اقدامی را انجام داده‌اند فقط می‌خواهم که منبع خود را ذکر کنند تا با جمع‌آوری بازخوردها بتوان کارهای قوی‌تری تقدیم کرد .

 

این کلیپ در سایت مستضعفین 

این کلیپ در سایت زهرا مدیا

نقد آقای علی رضایی (لوجند فیلم) به کلیپ حاضر : 

"سلام. خوبید آقای ....... عزاداریتون قبول. خدا قوت. خب برای استارت خوب بود. اگه اولین کارهای خودمو میدیدید میفهمیدید شما خیلی جلوترید از اون موقع بنده. 
 اما برای حرکت رو به جلو چند نکته خدممتون عرض می کنم : 
1- نفهمیدم هدفتون از پخش آیه الکرسی اول کلیپ چیه؟ با این کار جامعه مخاطبتون به شدت ریزش می کنه دیگه تمایلی نخواهد داشت ادامه رو ببینه. به قول خود دکتر عباسی :غربی ها مثل ما نمیان مثل ما آیات روایات رو بیان بگن از عالم وحی میارنش به عالم عقل بعد به عالم حس، حس رو القا میکنند، هنر یعنی این. یعنی کارتون باید چنین مفاهیمی در لابلاش با دیالوگها و تصاویر مستتر باشه. یا شما میتونید ابتدا مخاطب رو با خودتون همراه کنید تا در نهایت بتونید اون چیزی که مدنظرتونه ارائه کنید. 
2- اینکه همون اول کار میگید که تا انتها گوش کنید این اثر منفی میذاره رو مخاطب که سازنده اونقدر از کارش مطئمن نیست که کار کشش داشته باشه چنین درخواستی رو میکنه. کار اونقدر باید با قدرت شروع بشه که مخاطب سر جاش بشونه یعنی بدون اینکه بفهمه یا به زمان باقیمونده دقت کنه کار به انتها برسه. 
3- موسیقی هایی که انتخاب کردید اولا خیلی لث شدست یعنی خیلی ازشون استفاده شده. شما باید بگردید که موسیقی که حتی الامکان استفاده نشده به کارگیری کنید. در بیشتر جاها هم که موسیقی استفاده نکردید. در چنین کارهایی که موسیقی نقش غیرقابل انکاری رو ایفا میکنه. 
4- موضوعی که انتخاب کردید چیزیه که پنبش خیلی وقته زده شده کارهای زیادی دربارش انجام شده، خود سخنرانی هم مال چند سال پیشه دیگه. انتخاب موضوع به روز که سوال جامعه رو جواب بده حتی برای کلیپ ضروریه. برای نمونه ببینید خود دکتر عباسی یا استاد رائفی امروز درباره چی صحبت می کنند نه اینکه مثل بعضیا که هنوز دارن از فراماسونری کلیپ میسازن. 
5- برای ساخت کلیپی که در واقع میکسی از سخنرانی هستش زمانی که در نظر گرفتید واقعا زیاد از حوصله مخاطبی که به کلیپهای چند دقیقه ای عادت کرده زیاده. 
6- انتخاب تصاویر خیلی مهمه یعنی شما میتوانستید که به صورت شبه پاورپوینتی و نوشتاری عمل کنید ویدئوهای مناسب انتخاب کنید. یعنی بخش هایی از فیلم ها... 
7- پیشنهاد بنده اینه که یه چند تا کار مشابه( یعنی میکس سخنرانی) با رعایت نکات بالا بسازید تا تسلط کامل رو کار تدوین پیدا کنید. اگه وقتشو داشته باشید اون وقت برای اثر بخشی بهتر کارهاتون بهتره از ساخت کلیپ گذر کرده بتونید کلیپ مستند بسازید. اونجا باید برای هر کار تحقیقات مفصلی داشته باشید. 
امیدوارم از این انتقادها ناراحت نشده باشید. با قدرت به کارتون ادامه بدید. 
اگه کمکی بود در خدمتتون هستم. منتظر کارهای بعدیتونم.  یا علی "

۱۳۹۳/آبان/۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آنها که می روند خواهند رسید

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 190


آنها که می روند خواهند رسید

اما ما چطور ؟! ...

این مطلب به نکته ای اشاره می کند که باید پیش از این درباره آن نوشته می شد اما به دلایلی اینک اضطرار آن پیش آمده تا کمی از درد دل خود باز گویم.

لطفا ادامه مطلب را بخوانید...

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/آبان/۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با مکاتب امنیتی

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 189

فایل PDF این مطلب  yon.ir/zH89


آشنایی با مکاتب امنیتی

به نقل از باشگاه استراتژیست های جوان

روی‌کرد امنیتی، متضمن «ثبات» و «بقای» یک سیستم، جامعه و یا حکومت است. همان گونه که دانش پزشکی، متولی تأمین ثبات و بقای جسم انسان است، «امنیت»  حاصل توازن «تهدید» و «آسیب» است. این توازن را باید در میدان کنش امنیتی رقم زد که متأثر از میدان کنش قدرت است.

ادامه مطلب...
۱۳۹۳/آبان/۰۷ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه گویای دعای 7 صحیفه سجادیه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 185


کلیپ تصویری

ترجمه گویای صحیفه سجادیه

دعای هفتم

دعای امام سجاد علیه السلام به وقت اندوه و سختی

دریافت فایل تصویری با کیفیت بالا.

دریافت

۱۳۹۳/آبان/۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ستون های ایمان و ستون های کفر حدیثی از امام علی ع

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 186


اینفوگرافی ستون های ایمان و کفر

تصویر بالا اینفوگرافی مطلب است. با کلیک روی آن اندازه اصلی نمایش داده می شود.

امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: 

ایمان بر چهار پایه استوار است، صبر، یقین، عدل، و جهاد، صبر هم چهار شعبه دارد، اشتیاق، ترس، زهد، و مراقبت، هر کس مشتاق بهشت باشد از شهوت‏ها دست باز مى‏دارد و هر کس از آتش بترسد از محرمات دست مى‏کشید، و هر کس زهد پیشه کند مصیبت‏ها در نظرش کوچک مى‏گردند، و هر کس مراقب مرگ باشد به کارهاى نیک شتاب مى‏کند.

یقین هم چهار شعبه دارد، باهوش و بینا باشد، حقائق را دریابد، اهل موعظه و عبرت باشد، و از گذشته‏ها و سرنوشت آنها اطلاع حاصل کند، هر کس باهوش باشد حقائق را در مى‏یابد و هر کس حقائق را دریافت موارد عبرت را مى‏شناسد و هر کس عبرت را شناخت، حالات گذشته را در مى‏یابد و هر کس حالات گذشتگان را داشت مانند این است که با آنها زندگى مى‏کند.

عدل هم داراى چهار شعبه است، درک عمیق، فرو رفتن در علم، نظر روشن در احکام و حلم و بردبارى، هر کس درکش عمیق بود علوم را تفسیر و روشن مى‏کند و حقائق را در مى‏یابد، و هر کس حکم را شناخت گمراه نمى‏گردد، و هر کس بردبار بود در حکم خود افراط نمى‏کند، و در میان جامعه با اعتبار و خوشى زندگى خواهد کرد.

جهاد هم داراى چهار شعبه مى‏باشد، امر به معروف، نهى از منکر، و راستگوئى در میدان جنگ، و دورى کردن از بدکاران، هر کس امر به معروف کند پشت مؤمنان را محکم مى‏گرداند، و هر کس نهى از منکر نماید دماغ کافران را به‏

                        ایمان و کفر-ترجمه الإیمان و الکفر بحار الانوار، ج‏1، ص: 377

خاک مى‏مالد، (1) و هر کس در میدان جنگ مقاومت کند وظیفه خود را انجام داده است، هر کس از فاسقان دورى کند و غضب او براى خدا باشد خداوند براى او غضب مى‏کند، اینها بودند پایه‏هاى ایمان و شعب آن.

کفر هم بر چهار اساس استوار مى‏باشد، فسق، غلو، شک و شبهه، و فسق هم داراى چهار شعبه مى‏باشد، جفا، کورى، غفلت، و سرکشى و عناد، هر کس اهل جفا باشد مؤمن را حقیر مى‏داند و با فقهاء دشمن مى‏شود و اصرار بر گناه و نقض عهد دارد، و هر کس کور باشد یاد خدا را نمى‏کند خلقش بد مى‏گردد و شیطان بر او مسلط مى‏شود.

هر کس غفلت پیشه کند با پشت بر زمین سقوط مى‏کند، گمراهى خودش را رستگارى مى‏داند و زشتیهایش را نیک مى‏پندارد، و فریب آرزوهاى خود را مى‏خورد، ولى بعد از اینکه کارها گذشت حسرت مى‏خورد و پرده‏هاى غفلت از دیدگانش برداشته مى‏گردد، و چیزهائى از خدا برایش روشن مى‏شود که هرگز تصور آن را نمى‏کرد.

هر کس از امر و فرمان خداوند سرباز زند و سرکشى نماید خداوند بر او قدرت دارد و او را منکوب مى‏کند، و با قهر و غلبه خود او را خوار مى‏گرداند، و با عظمت و جلال خود او را کوچک مى‏نماید، همان گونه که او نسبت به خداوند عناد ورزید و افراط کرد و از گذشت خداوند مغرور شد.

غلو هم چهار شعبه دارد، کنجکاوى، منازعه، چرکینى دل، دشمنى و مخالفت، هر کس در هر کارى کنجکاوى کند به حق نخواهد رسید و هر چه در کارها بیشتر غور کند زیادتر گرفتار مى‏گردد، او از هر فتنه‏اى که خود را خلاص مى‏کند در فتنه‏اى دیگر گرفتار مى‏شود، و در گودالى دیگر سقوط مى‏کند.

هر کس اهل منازعه و مخاصمه باشد و با همه سر جنگ داشته باشد، رشته ارتباطش با مردم قطع مى‏شود، و همواره باید با مردم در نزاع باشد، و هر کس دل چرکین و بدبین شد از کارهاى خوب بدش مى‏آید، و دنبال کارهاى بد مى‏رود، و در ضلالت گرفتار مى‏شود.

                        ایمان و کفر-ترجمه الإیمان و الکفر بحار الانوار، ج‏1، ص: 378

 (1) هر کس اهل جدال باشد و سخن کسى را قبول نکند راه بر او مشکل مى‏شود و راه درست را نمى‏تواند پیدا کند، و در کارها به بن‏بست مى‏رسد، و نمى‏تواند از آن خارج گردد، سزاوار است که افراد غیر مؤمن را از خود دور کند و از آنها متابعت ننماید.

شک هم بر چهار قسم است، مراء و جدال، ترس و وحشت، تردید، و تسلیم شدن، در قرآن مجید فرموده: به کدام یک از نعمت‏هاى خداوند شما شک دارید، هر کس از آینده بترسد به عقب بر مى‏گردد، و هر کس در کارها تردید داشته باشد گذشتگان از او پیشى مى‏گیرند و آیندگان هم به او مى‏رسند و پاهاى شیاطین او را خورد خواهند کرد.

هر کس هم تسلیم حوادث دنیا شود و در فکر آخرت خود نباشد، در دنیا و آخرت هلاک خواهد شد، کسانى در دنیا و آخرت نجات پیدا مى‏کنند که اهل یقین و تصمیم باشند و در برابر حوادث و پیش آمدها مقاومت کنند و پایدارى نمایند.

شبهه هم بر چهار شعبه مى‏باشد، آرایش و زینت‏ها که آدمى را به شگفت آورند، و آمال و آرزو و در آوردن نفس، و کجى‏ها را درست پنداشتن، و آمیختن حق بر باطل دنبال ظاهر رفتن و گول خوردن به آرایش ظاهرى آدمى را از درک حقیقت دور مى‏کند.

کسى که نفس خود را گرفتار آرزوها کند در شهوت‏ها فرو مى‏رود، و کج اندیشى آدمى را از واقعیت دور مى‏سازد، آمیختن حق با باطل هم تاریکى‏هائى هستند که روى هم قرار گرفته‏اند، این‏ها بودند شعب کفر و پایه‏ هاى آن.

۱۳۹۳/آبان/۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

secad.ir