به نام خدا

مطلب 149

آیت پرواز پروانه - درس زندگی

نسخه دوم : آیت خروج پروانه از پیله

مشاهده ی کلیپ آیت خروج پیله از پروانه http://bayanbox.ir/id/7861956005551237740?view

دریافت نسخه ی دوم آیت خروج پروانه از پیله : دریافت مستقیم حجم: 14.9 مگابایت

خداوند در آفرینش موجودات زمین قصد هدایت ما را داشته و با زبان آیات و نشانه ها با ما سخن می گوید . هنر دریافت و دیدن و عبرت گرفتن این دست از معارف در را رستگاری و خشنودی حضرتش بسیار موثر است . امید که قابل توجه بیننده واقع شود .

توجه داشته باشید این کلیپ تصویری از یک فایل پاورپوینت شو ( PPS ) که تهیه کننده آن نامعلوم است توسط secad تبدیل به فیلم شده و موسیقی محمد اصفهانی به آن اضافه شده است .

در این کلیپ ویدئویی درباره داستان عبرت آموزی خواهید دید و متن به همراه لینک دانلود آن در ادامه مطلب موجود است .

***

روزی یک سوراخ کوچک در یک پیله ظاهر شد . شخصی نشست و چند ساعت به جدا پروانه برای خارج شدن از سوراخ کوچک ایجاد شده در پیله نگاه کرد.

سپس فعالیت پروانه متوقف شد و به نظر رسید که تمام تلاش خود را انجام داده و نمی تواند ادامه دهد.

آن شخص تصمیم گرفت به پروانه کمک کند و با قیچی پیله را باز کرد . پروانه به راحتی از پیله خارج شد اما بدنش ضعیف و بالهایش چروک بود .

آن شخص باز هم به تماشای پروانه ادامه داد پون انتظار داشت بالهای پروانه گسترده و محکم شوند و از بدن پروانه محافظت کنند.

هیچ اتفاقی نیافتاد! در واقع پروانه بقیه عمرش را به خزیدن مشغول بود و هرگز نتوانست پرواز کند .

چیزی که آن شخص با تمام مهربانیش نمی دانست آن بود که : محدودیت و تلاش لازم برای خروج از آن ، راهی بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به بالهایش قرار داده بود تا پروانه بعد از خروج از پیله بتواند پرواز کند.

گاهی اوقات تلاش تنها پیزیست که در زندگی نیاز داریم ، اگر خدا اجازه می داد که بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم ، فلج می شدیم ، به اندازه ی کافی قوی نبودیم ، و هرگز نمی توانستیم پرواز کنیم.

من قدرت خواستم و خدا مشکلاتی در سر راهم قرار داد تا قوی شوم.

من دانایی خواستم و خدا به من مسائلی دادحل کنم.

من سعادت و ترقی خواستم و خدا به من قدرت تفکر و قوت ماهیچه داد تا کار کنم .

من جرأت خواستم و خدا موانعی سر راهم قرار داد تا بر آنها غلبه کنم.

من عشق خواستم و خدا افرادی به من نشان داد که نیازمند کمک بودند.

من محبت خواستم و خدا به من فرصتهایی برای محبت داد.

بدون ترس زندگی کن ! با همه مشکلات مبارزه کن و بدان که می توانی بر تمام آنها غلبه کنی(ان شاء الله) ...

****

دریافت فایل ویدئویی (نسخه 1) به قالب mp4 :  دریافت حجم: 7.51 مگابایت

دریافت فایل پاورپوینت شو به قالب pps : دریافت حجم: 1 مگابایت

آهنگ کلیپ ویدئویی : http://sojoodforgod.blog.ir/post/148