بسم الله الرحمن الرحیم

مطلب 172


کلیپ صوتی امانت داری قصاب بت پرست

قسمتی از سخنرانی جلسه دوم ایمان و صبر

شهید آیت الله دستغیب

+کلیپ تصویری

متن کلیپ

چطور است یک داستانی براتون بگویم تا هم مطلب روشن تر شود.

صلوات بر محمد و آل محمد.

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد

این مال قدیم است. نوشته اند که شخصی گفت: در مسافرتی که به هند رفته بودم.

روزی در بازار قصابان، رفتم برای خرید گوشت.

قصابی که هندی است و بت پرست است ، وقتی که رفتم  نگاه کردم اول که نمی دانستم این بت پرست است ، خیال می کردم از مسلمین است.

بعد ، دیدم این جناب قصاب گوشتی را که می برد و روی ترازو می گذارد ، نگاه بالای سرش میکند

دیدم بالای سرش یه چیزی پیچیده در پارچه ای مخفی و مستور است

هی نگاه بالا می کنه ترازو رو می کشه گوشت رو تحویل میده 

گفت : من حیران شدم که این قصابه چی بالای سرش گذاشته ، اون چیه بهش نگاه می کنه؟!

چه هست؟

مکرر در مکرر ایستادم ، دیدم خیر هر وقت که می خواهد گوشت بکشه نگاه بالا می کند

تا بالاخره ، ازش خواهش کردم، مسألت کردم، گفتم بیا و به اون کسی که داری ، این چیه؟

این چه هست که تو نگاهش می کنی؟

گفت: که تو چکار داری .

گفتم: نه حقیقتش رو برای من بگو من بدانم.

 

گفت: من بت پرستم.

موقعی که میخوام قصابی بکنم ، اگر خدای من بالای سرم نباشه ، خیانت میکنم .

 

"بتم رو همرام میارم در دکانم ، می بندمش به ترازو، وقتی می خوام بکشم نگاه به خدای خودم میکنم ، خجالت می کشم ، کم نمی دهم."

می فهمی یعنی چه؟

که گوید: خاک بر سر مسلمانی که خدا را همه جا حاضر و ناظر می داند، از بت پرستی کم تر است.

بت پرست می گه: اگر خدای من همرام نباشه من گناه می کنم. لذا خدام رو آوردم تا گناه نکنم.

تو مسلمانی که می گویی خدا همه جا حاضر است، تو به چه جرأت گناه می کنی؟

پس معلوم می شه تو اعتقاده خرابی

معلوم می شود که اون رو دست باورت نیست ، که توی پس خونه هم که بروی خدای تو با تو هست .

این معنا : حضور حق

مسئولیت  پیش خدا ، این معنا اگر آدمی ، غفلت ازش کرد، یقین بدارید آلوده به هر گناهی می شود ، مگر اینکه این معنا غفلت کم بشه خوف بیاد ، ترس

سوره الرحمن

وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتانِ (46)

و هر کس را که از مقام پروردگارش بترسد دو باغ است‏.

جای دیگر می فرماید:

سوره النازعات

 

جای دیگر می فرماید:

سوره النازعات

وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‏ (40)فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوى‏ (41)

 و امّا کسى که از ایستادن در برابر پروردگارش هراسید، و نفس [خود] را از هوس باز داشت،

 پس جایگاه او همان بهشت است.


دانلود فایل تصویری این کلیپ

download

.