بسم،الله،الرحمن،الرحیم

۲۷۵

توضیحات اولیه

امروز میخوام یه موضوع جدید رو در میان بگذارم که با نرم افزار ویندوزی و اپ اندرویدی خیلی راحت میشه انجامش داد.

مدیریت ذهن رو تا بحال شنیده بودید؟! ما انسان ها برای زندگی مون هدف گذاری های کوتاه مدتی یا میان مدتی داریم که شاید اصلا اون ها جایی یادداشت نکرده باشیم و بی تفاوت نسبت به دست یابی یا دست یافته هامون داریم . اینکه در طی مدتی دچار تغییر حال میشیم و فراموش میکیم یا اصلا بیخیال میشیم که چی رو میخواستیم . من خودم یه مدت بخاطر یه مت آشفتگی ذهنی داشتم و احساس آرامش نمیکردم و همیشه فکر میکردم شکست خورده و فلک زده شدم .

الان به نتیجه ای درست و قطعی رسیدم که باید ذهن رو مثل وسایل داخل اتاق مرتب و منظم کرد باید داشته ها  و نداشته ها آرزوها و خیال بافی ها و هدفهای مهم و غیر ضروری رو از هم تفکیک کرد باید چیز هایی که مهم اند اما به چشم نمیان یا حواس پرت کن های فریبنده رو درکنار هم در یک سامانه یا یک نقشه جامع جلوی رویآدم باشه تا اگر هم مدتی گذشت یا اتفاقی افتاد دیگه باز یه مسیر تحولی رو نگزرونیم و مسیر تصویب شده قبلی ر ادامه یا تکمیل کنیم .

اینجاست که مدل نقشه ذهن مورد توجه قرار میگیره . مدل نقشه ذهنی درواقع یک گراف درختی با یک ریشه و دها یا صدها برگ هست که به قاعده ی درون مرکزی ترتیب دهی میشه . غربی ها ازش در کارای تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده میکنن اما برای یه بچه شیعه که توی یک جنگ بزرگ از زد و خورد های فکر و روحی و عاطفی هست از نظر من واجب واجبه .

در این نقشه شخص شما به عنوان ریشه قرار مگیره و هر چیزی که به ذهن میرسه یک گره رو تشکیل میده و گره ها مرتبط به هم لینک میشن حتی اگر از یک درخت نباشن و درواقع هر موضوعی که باهاش سر و کار داشته باشید جلوی شم شما جای خودش رو بین عناصر دیگه پیدا میکنه و از ارتباط جالب بین اونها شاید شگفت زده بشید.

این نقشه ذهنی رو نمی دونم روانشناسا کشف کردن یا هر کس دیگه اما واقعا جواب  میده . مثلا من به ذکر صلوات خیلی اهمیت نمیدادم ولی توی نقشه ذهنی من طوری به 4 درخت متصل شده بود که جا خوردم .

دانلود ها

نرم افزار این نقشه ذهنی در یندوز کار شما رو راحت کرده فقط باید تایپ کنید و لینک بکشید .

نرم افزار ویندوزی mindjet manager هست که از پی سی دانلود راحت دانلود میشه

http://p30download.com/fa/entry/31079/



و اپ مخصوص اندروید هم

sharp mind manger

هست که من از گوگل پلی دانلود کردم  خیلی ساده و بی گرافیک هست ولی قشنگه. اما از کافه بازار می تونید اپ جالب mindomo رو دانلود کنید که امکانات زیادی هم داره

https://cafebazaar.ir/app/air.com.EXswap.Mindomo/?l=fa